Ongelmatilanteiden ratkaisu
Valtaosa omakotihankkeista valmistuu ongelmitta. Joskus asiat saattavat mennä pieleen, vaikka kaikki osapuolet tavoittelevat hyvää lopputulosta. Miten toimitaan ongelmatilanteissa?
1. Ota yhteyttä talotoimittajaan
Ongelmatilanteet ratkaistaan nopeimmin suoraan yrityksen kanssa. Kun havaitset virheen tai puutteen, ota ensimmäiseksi yhteyttä talotoimittajan yhteyshenkilöön. Tee kirjallinen reklamaatio ja pyydä kirjallinen tieto siitä, milloin asia hoidetaan. Talotoimittajalle on annettava kohtullinen aika korjata virhe ennen mahdollisia jatkotoimia.
2. Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan
Joskus ongelmatilanteen ratkaisu ei ole yksinkertaista. Jos yhteisymmärrykseen ei päästä neuvottelemalla, kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä saat opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.
Kuluttajaneuvonta
on valtakunnallinen palvelu, josta saa maksutonta tietoa kuluttajan oikeuksista ja sovitteluapua kuluttajan ja yrityksen väliseen riitaan.
Kuluttajaneuvonnan toimipisteet sijaitsevat maistraateissa ja palvelua ohjaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV).
p. 09 5110 1200 (ma, ti ja ke klo 9–12 ja to 12–15)
Soittaminen ja jonotus Kilpailu- ja kuluttajaviraston 0295-alkuisiin numeroihin maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkko-maksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun (mpm).